۱۰ نکته طلایی که قبل از داشتن وب سایت باید بدانید

۱۰ نکته طلایی که قبل از داشتن وب سایت باید بدانید

۱۰ نکته طلایی که قبل از داشتن وب سایت باید بدانید

در این مقاله قصد داریم که ۱۰ نکته طلایی را که شما قبل از راه اندازی وب سایت خود باید بدانید را توضیح دهیم و با دانستن این نکات شما خیلی راحت تر می توانید کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی نمائید.

نکاتی را که مطرح می شود بیشتر برای افرادی مفید هست که هنوز کسب وکار اینترنتی خودشان را راه اندازی نکرده اند و تمایل دارند که قبل از راه اندازی کردن یک کسب و کار جدید به صورت آنلاین اطلاعات اولیه راجع به اینکه اصلا چطور باید یک نام انتخاب کرد و یا اصلا از کجا باید شروع کرد را بدانند.

ما سعی کرده ایم هر نکته را خیلی واضح توضیح دهیم که دوستانی که اصلا با این موضوعات آشنایی ندارند هم راحت بتوانند این نکات را درک کنند.

نکته اول: انتخاب نام دامنه:

ثبت دامنه

نکته اولی که می خواهیم در مورد آن صحبت کنیم اسم سایت هست، زمانی که شما می خواهید یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنید و یا یک کسب و کار سنتی دارید و می خواهید یک شعبه انلاین از آن را راه اندازی کنید، ابتدا باید برای کسب و کار آنلاین خودتان یک نام انتخاب کنید.

اکثرا افراد نامی که انتخاب می کنند نام همان کسب و کار ستنی خودشان است و سعی می کنند همان را هم در قالب اینترنتی هم استفاده کنند، اما خوب بعضا مشاهده می شود که نام کسب و کار آن افراد برای انتخاب در اینترنت مناسب نیست و یا قبلا آن نام ثبت شده و یا خیلی سخت می شود نام مشابه آن را ثبت کرد و شاید هم شما یک اسم برای کسب و کارتان گذاشته اید مثلا (مرکز خرید رضا) و می خواهید این نام را توی وب بعنوان یک کسب و کار اینترنتی ایجادش نمائید.

اول باید بررسی کنید که آیا واقعا مارکتی قبلا به این اسم ثبت شده است یا نه، اگر بوده هیچ ایرادی ندارد شما می توانید با یک اسم جدید کسب و کار خودتان را شروع کنید و اصلا تصور نکنید که حتما این نام با نام کسب و کار سنتی شما باید یکی باشد و اینها باید در یک رده از همدیگر قرار بگیرند.

خیلی مواقع ما داریم وب سایت هایی را می بینیم که می آیند و یک برند جدیدی را تحت نام جدیدی در وب ایجاد می کنند و آنرا با کیفیت کسب و کار سنتی خودشان می رسانند.

چند مورد که در انتخاب نام دامنه سایتتان باید رعایت کنید:

حتما سعی کنید نام دامنه را کوتاه و روان انتخاب کنید و از نام های خیلی بلند پرهیز کنید و از نام های یک سیلابسی یا دو سیلابسی نهایتا استفاده نمائید.

استفاده نکردن از نام مخفف

از مخفف کردن نام برند خودتان برای نام گذاری دامنه پرهیز نمائید چون اسامی مخفف بخاطر سپردن شان خیلی دشوار است و هم تایپ کردن نام آنها شاید به چند مدل مختلف قابل نوشتن باشد و این کار را سخت می کند.

پیشنهاد می کنیم که از کلمات خیلی واضح استفاده شود، به این موضوع حتما دقت کنید که آن کلمه حتی المکان به یک صورت نوشته شود و طوری نباشد که با (U و یا O) بشود نوشت و مثلا بشود که با دو تا (b ) نوشته شود، این موارد یک مقدار در انتخاب نام دامنه کمک می کند که شخص مخاطب سریعتر بتواند نام وب سایت شما را بخاطر بسپارد و به محض اینکه پای کامپیوتر آنلاین شد بتواند سریعا به سایت شما دسترسی پیدا کند.

در بعض موارد می بینیم که ما نمی توانیم نامی را که می خواهیم پیدا کنیم که با چند مدل نوشته نشود، در این پیشنهاد می کنیم که حتما مدل های نوشتن دیگر آن دامنه را نیز حتما ثبت نمائید.

مسئله دیگر ثبت دامنه دات کام و دات آی آر است که همیشه سر این موضوع که کدام بهتر است که ثبت کنیم سوال می شود و نظرات مختلفی گفته می شود در این زمینه مثلا می گویند که دامنه های آی آر یک اعتباری دارد و به هر حال شما یک ایرانی هستید و باید مدارک خاصی را تحویل بدهید تا بتوانید این دامنه را ثبت کنید.

خیلی ها هم می گویند که چون دامنه دات کام با گرفتن دو دکمه کنترل و اینتر می شود وارد سایت شد خیلی بیشتر وارد این دامنه می شوند و خیلی سریعتر نوشته می شود، و همه یک باور اولیه دارند که یک دامنه قطعا دات کام است و اگر دات کام نبود دامنه دات آی آر و دامنه های دیگر است.

ثبت دامنه دات کام و دات آی آر بصورت همزمان

اگر هر دو مورد دات کام و دات آی آر از نامی که انتخاب کردید آزاد بود ما پیشنهاد می کنیم که هر دو مورد را ثبت کنید و اگر مدل های نوشتاری دیگری هم داشت سعی کنید که آنها را هم. دامنه دات کام و دات آی آر آنها را هم به ثبت برسانید.

در نهایت یک دامنه را بعنوان دامنه اصلی انتخاب کنید و مابقی دامنه ها را که ثبت کردید را انتقال بدهید به همین دامنه اصلی خودتان، یک نکته خیلی مهم اینجا هست و آن اینکه هیچ وقت چند دامنه را با هم آنلاین نکنید و حتما سه تا از دامنه ها منتقل بشوند به یک دامنه اصلی، این موضوع خیلی از دید موتورهای جستجو و از نظر برندسازی مهم است.

سعی نمائید که حتما نام دامنه مناسبی انتخاب کنبد چون بعدها این موضوع خیلی برای شما مهم خواهد بود، در ابتدای کار شاید یک نام ساده را انتخاب کنبد و پیش بروید بعداز گذشت چند ماه یا چند سال اگر کسب و کارتان را ادمه بدهید و بزرگتر کنید به مشکلات خیلی بزرگی بر خواهید خورد برای داشتن یک نام غیر استاندارد.

نکته دوم: فضای میزبانی یا (هاست):

هاست سایت

فضای میزبانی که شما برای کسب و کار خود در نظر می گیرید از اهمیت بالایی برخوردار است، شاید برای شما خیلی ساده بنظر برسد و بگوید که شرکت های خیلی زیادی هستند که فضای میزبانی را می توان از آنها تهیه کرد و اکثرا هم قیمت های خیلی کمی دارند و البته بعضی ها هم قیمت های خیلی بالایی دارند، اما کیفیت ها را نمی شود در ابتدای کار فهمید.

یکسری مسائلی هست در مورد انتخاب هاست مناسب که شاید مهم بودن این قضیه را برای شما القا می کند، موتورهای جستجو بخش عظیمی از بازدیدهای یک سایت را به سمت آن هدایت می کنند، حالا شما در نظر بگیرد که شما اگر یک فضای میزبانی بی کیفت داشته باشید به مشکلات خیلی بدی در آینده بر می خورید و موتورهای جستجو نمی توانند سایت شما را ببینند و نمی توانند سایت شما را بررسی کنند و یک افت کیفیت خیلی بالایی خواهید داشت.

هر چقدر آپتایم سایت شما بالاتر باشد (آپتایم به زمان در دسترس بودن وب سایت گفته می شود که معمولا باید بالای ۹۹ درصد باشد) و تقریبا باید به سمت ۱۰۰ درصد برود، کیفیت سایت شما هم از نظر موتورهای جستجو و هم از دید کاربر بالاتر است.

ربوت های موتورهای جستجو

موتورهای جستجو یک تعداد ربوت دارند که این ربوت ها مدام سایت شما را بررسی می کنند و مطالب جدید شما را بررسی می کنند و در بانک اطلاعاتی موتور جستجو ذخیره می کنند، بعنوان مثال گوگل تعدادی گوگل بوت هایی دارد که می آیند و سایت شما را بررسی می کنند و مطالب سایت شما را برداشته و در بانک اطلاعاتی گوگل ذخیره می کنند تا اگر بعدها اکر شخصی کلمات مرتبط با سایت شما را جستجو کرد سایت شما را به آن کاربر پیشنهاد بدهند.

در هنگامی که این ربوت ها به سایت شما سر می زنند اگر سایت شما در دسترس نباشد یک امتیاز منفی برای سایت شما منصوب خواهد شد و همین طور از طرف کاربر، وقتی یک کاربر سایت را چندبار باز کند و سایت شما در دسترس نباشد کاربر می گوید که سایت شما سایت معتبری نیست و مطمئناً به سراغ سایت های دیگر خواهد رفت که در زمینه کاری شما هستند و شاید دیگر سایت شما را فراموش کند.

نکته سوم: انتخاب رنگ بندی اصلی یا سازمانی برای وب سایت:

رنگها در سایت

مطمئناً اگر کسب وکاری داشته باشید که کسب و کار شما بر اساس اصول استاندارد بنا شده باشد حتما یک رنگ سازمانی هم دارید، اگر کسب و کار شما فقط اینترنتی است ما پیشنهاد می کنیم از همین ابتدای کار یک رنگ اصلی برای سایت خودتان انتخاب کنید.

شاید برای شما سوال شود که چرا این موضوع اینقدر مهم است؟ این همه سایت با رنگهای مختلف در اینترنت هستند مگر موفق نبودند؟ یا انتخاب کردن رنگ اصلا چطور ممکن است؟ و یا اگر ما در یک موضوع خاصی می خواهیم کار کنیم آن موضوع رنگ مخصوصش چه رنگی است؟

اول توضیح می دهیم در مورد اینکه داشتن رنگهای ملایم و رنگهایی که چشم را آزار ندهد در وب خیلی اهمیت دارد چون کاربران دارند مطالب شما را مطالعه می کنند حتما سعی کنید از رنگهای پس زمینه ملایم استفاده کنید و متن ها را با رنگهای خیلی واضحی در سایت خود قرار دهید، طوری که کاربر براحتی بتواند آن متن را مطالعه کند.

از فونت های زیبای فارسی استفاده کنید تاجایی که به زیبایی سایت شما لطمه نمی زند سایز متن های سایت خود را زیاد کنید تا مخاطب راحت بتواند مطالب شما را مطالعه کند.

اتنخاب رنگ اصلی در وب سایت

در مورد انتخاب رنگ اصلی در وب سایت باید گفت که خوب همانطور که مثلا رستوران ها مسلما به رنگ قرمز در وب و یا هر جای دیگری اهمیت می دهند و شناخته می شوند و یا سایت های موسیقی که اکثرا سایت هایی با رنگ های تیره هستند هر نوع سایتی که شما بخواهید داشته باشید یاید سعی کنید که رنگی را انتخاب کنید که خدمات شما را القاء کند.

حتی اگر در این موضوع خلاقیت داشتید و یک رنگ خاصی را انتخاب کردید سعی کنید که همیشه آن رنگ را حفظ کنید و در سایت تان و محصولات و خدماتتان و اگر بسته بندی برای محصولات خود دارید و یا در کارت ویزیت خود و یا در طراحی لوگوی سایت خود حتما آن رنگ خاص را استفاده نمائید.

البته می توانید بین ۱ تا ۴ رنگ هم در وب سایت خود خود استفاده نمائید که البته پیشنهاد ما اینست که بیشتر نشود.

نکته چهارم: گرافیک وب سایت:

گرافیک وب سایت

در مورد مبحثی که خدمتتان عرض کردیم در مورد رنگهای سایت گرافیک هم یک بخش خیلی مهمی از یک وب سایت است، ما پیشنهاد می کنیم گه در زمینه طراحی گرافیک سایتتان خیلی حساسیت بخرج ندهید و خیلی هم بی اهمیت نباشید.

سعی نمائید که یک حد وسط را برای گرافیک وب سایت خود در نظر بگیرید و طوری گرافیک سایت را پیاده کنید که هم سایت زیبا شود و هم اینکه سنگین نشود.

الان تکنولوژی های جدید html5 و Css3 هستند و می توانند زیبایی های خیلی خارق العداه را برای سایت ها ایجاد کنند بدون اینکه نیاز به عکس های سنگین روی سایت باشد، پیشنهاد می کنیم از تکنولوژی های جدید استفاده کنید، تکنولوژی های قدیمی مثل فلش دیگر از رده طراحی وب سایت خارج شده اند و دیگر کمتر سایتی را می توان دید که از این تکنولوژی استفاده کرده باشد.

سعی کنید همیشه در قسمت گرافیک اولویت خودتان را روی کارایی خیلی بالای سایت و سادگی خیلی روانی که یک کاربر حتی کاملا آماتور هم بتواند با سایت شما خیلی راحت کار کند.

نکته پنجم: لوگوی وب سایت:

لوگوی وب سایت

لوگوی سایت می شود گفت یکی از مهمترین بخش های یک وب سایت است چون هویت اصلی سایت و کسب وکار را مشخص می کند.

حتما سعی کنید در جایگاه خیلی واضحی لوگوی سایت را قرار دهید و رنگهای لوگوی سایت را همسان کنید با رنگهایی که در سایتتان استفاده کرده اید.

لوگوی سایت شما باید بتواند خصیت و هویت کسب و کار شما را نشان دهد و در یک کلام بتواند بیان کند که شما چه خدماتی را ارائه می کنید و مخاطبان شما چه کسانی هستند.

البته در خیلی از مواقع می شود که لوگوی شما بهمراه برند شما و یا نام تجاری شما با هم استفاده شوند تا بتواند یک معرفی خیلی خوب از کسب و کار شما باشد، قبل از داشتن وب سایت ما پیشنهاد می کنیم که حتما اول به طراحی یک لوگوی خوب برای آن اولویت بدهید.

نکته ششم: سیستم های مدیریت محتوای سایت:

سیستم های مدیریت محتوای سایت

شما برای راه اندازی وب سایت خودتان برای کسب و کار اینترنتی احتیاج به یک سیستم دارید که این سیستم باید بخش مدیریت داشته باشد تا شما بتوانید وارد آن شده و سایت خودتان را مدیریت کنید.

در بخش دیگر که بخش کاربری سایت هست مطالبی که شما در بخش مدیریت منتشر می کنید را کاربران می توانند مشاهده نمایند، حتما به مواردی که در مورد انتخاب سیستم های مدیریت محتوا خدمتتان گفته می شود دقت کنید.

سیستم های مدیریت محتوای آماده ای مثل وردپرس و جوملا وجود دارند که خوب خیلی ساده هستند و براحتی می توانید با قسمت مدیریت آنها کار کنید، به راحتی می توانید مطلب در آنها منتشر کنید و اموزش های خیلی زیادی هم در اینترنتی برای یادگیری کار با این سیستم های مدیریت محتوا وجود دارد.

اگر وب سایتی بخواهید که فروشگاه اینترنتی باشد می توانید از سیستم های خیلی روانی مثل اپن کارت استفاده کنید، اما دقت کنید در انتخاب سیستم مدیریت محتوای سایتتان چون مثل خودروی شما است، یعنی شما در ابتدا وقتی می خواهید خودرویی خریداری کنید خیلی دقت می کنید و به ظاهر زیبا و کیفیت خوب آن دقت می کنید و دقت می کنید که آیا می توانید سالها از این خودرو استفاده نمائید، همه این موارد را در انتخاب سیستم مدیریت محتوای هم باید دقت کنید که بعد از مدتی با مشکل مواجه نشوید.

سیستم های خیلی زیادی هم توسط برنامه نویسان و تیم های برنامه نویسی نوشته شده اند که خیلی خیلی از حتی از وردپرس، جوملا و اپن کارت هم ساده تر هستند و کار کردن با آنها خیلی راحت است، برای اینکه در این زمینه بتوانید انتخاب خوبی داشته باشید سعی کنید که قبل از سفارش طراحی سایتتان حتما این موارد را از طراح وب سایتتان بپرسید.

نکته هفتم: برنامه ریزی برای تولید محتوا:

برنامه ریزی برای تولید محتوا

محتوا در وب همه چیز است، شما اگر بخواهید سایتی داشته باشید که دارای محتوا نیست و آن را به یک جایگاه خیلی بالایی برسانید تقریبا می توان گفت که اینکار غیر ممکن است.

چرا ما باید از قبل برنامه ریزی کنیم؟

شما زمانی که یک سایت راه اندازی می کنید خیلی مسائل هستند که باید به انها بپردازید، سایتم را کجا تبلیغ کنم؟ قسمتی از سایت ایراد دارد باید رفع شود، شاید تا چند ماه درگیر موارد خیلی جزئی و ریز در سایتتان هستید و شما در این چند ماه دارید زمان را از دست می دهید.

اگر در همین زمانی که شما مشغول کار در قسمت های مختلف سایت هستید یک شخص دیگری محتوای خیلی خوبی در سایت شما تولید کند و قرار بدهد سایت شما در این چند ماه می تواند رتبه خوبی بدست بیاورد.

اما خوب خود شما هم می توانید اینکار را انجام بدهید سیستم های جدید مدیریت محتوا قابلیت پاپلیش دیت دارند و شما می توانید انتشار مطالب خودتان را بصورت اتوماتیک و زمان بندی شده انجام بدهید.

شما می توانید یک مطلبی را تولید کنید و آن مطلب را برای یک تاریخ و ساعت معین در آینده مشخص کنید که منتشر شود، اگر شما مطلبی را تولید کنید و این مطلب را برای آینده تنظیم کنید دیگر نیازی نیست که شما وارد مدیریت سایت خودتان شوید و بخواهید مطلب را منتشر کنید.

برنامه ریزی تولید محتوا که خدمتتان عرض کردیم دقیقا همین است، یک محتوای اختصاصی به سادگی تولید نمی شود، شما باید آن محتوا را از دانش خودتان و از کتاب های مختلف و از منابع مختلفی تولید کنید.

این محتوا می تواند فیلم باشد و یا یک فایل صوتی باشد و یا حتی یک فایل متنی باشد، اما تولید کردن ان بسیار زمانبر هست.
آماده سازی محتوا قبل از راه اندازی وب سایت

قبل از اینکه یک وب سایت راه اندازی کنید حداقل برای چند ماه آینده وب سایتتان محتوا تولید کنید، محتوایی که تخصصی هست و می دونید که قرار است که در وب سایت خودتان منتشر شود.

بعنوان مثال می خواهید هر هفته دو مطلب جدید در سایتتان قرار دهید، تقریبا شما برای هر ماه شما هشت مطلب لازم دارید که باید تولید کنید و اگر بخواهید تا ۴ ماه اینده را از نظر تولید محتوا پوشش بدهید باید بیست و چهار مطلب تولید کنید و این مطلب را آماده در کامپیوتر خود نگهداری می کنید و زمانی که وب سایتتان راه اندازی شد اولین کاری که می کنید زمان بندی انتشار این مطالب و منتشر کردن آنها برای بازه زمانی ۴ ماه آینده است.

بعداز این مرحله می توانید به مشکلاتی که احیانا در وب سایتتان وجود دارد بپردازید و مشکلات را رفع نمائید و یا به تبلیغات فکر کنید و یا اینکه چطور می توانید کسب وکار خودتان را رشد بیتشری بدهبد.

نکته هشتم: کسب اعتبار برای وب سایت:

کسب اعتبار برای وب سایت

این مورد هشتم بخاطر عدم اعتماد مردم به کسب و کارهای اینترنتی خیلی مهم هست، هر چقدر وب سایت شما دارای اعتبار باشد شما می توانید خدمات بیشتری ارائه دهید و محصولات بیشتری بفروشید و از کسب وکار اینترنتی خودتان درآمد بیشتری کسب کنید.

این اعتبار الان برای مردم چطور معنا می شود؟

طبق تجربه شخصی نویسنده مقاله و بررسی های انجام شده یکسری المان ها و موارد هستند که می توانند کمک کنند تا یک وب سایت خوب دیده شود و مردم به آن وب سایت اعتماد کنند.

در حال حاضر سیستم های پرداخت اینترنتی از طریق خیلی از بانکهای کشور ارائه می شود، خود سیستم پرداخت انلاین یک نوع اعتبار برای وب سایت محسوب می شود، الان تقریبا کمتر کسی است که این موضوع را نداند که شما برای گرفتن درگاه پرداخت انلاین باید یکسری مراحل را طی کنید و باید اوراق بهادار بدهید و مدارک خود را به بانک بدهبد و اگر این پرداخت انجام شود و آن خدمات مد نظر ارائه نشود حتی این موضوع از طریق بانک هم قابلیت پیگیری دارد.

داشتن پرداخت الکترونیکی در وب سایت یکی از ضرورت ها محسوب می شود، هم از جهت داشتن اعتبار و هم از جهت ساده کردن پروسه خرید کالا یا خدمات، یعنی کاربر وقتی که یک محصول را خریداری می کند و بتواند همان لحظه مبلغ کالا را پرداخت کند مطمئناً شما فروش خوبی خواهید داشت.

هر چقدر روند سفارش کالا و خدمات آنلاین را ساده تر کنید حتما کسب وکار شما موفق تر خواهد بود.

جدیدا واسطه های زیادی هم برای گرفتن درگاه انلاین ایجاد شده است که می توانید خیلی راحت با ارائه یک کپی کارت ملی و شناسنامه و یکسری اطلاعات دیگر یک درگاه پرداخت انلاین برای سایت خودتان بگیرید که البته یک درصد خیلی ناچیزی را بعنوان کارمزد به آن شرکت ها باید پرداخت کنید.

اما درگاه های مستقیمی که بانک ها ارائه می دهند خیلی اعتبار بیشتری دارند و مردم الان خیلی راحت این موضوع را درک کرده اند که مثلا شما درگاه انلاین از بانک ملت، بانک سامان و یا بانک های دیگر دارید پس حتما شما یک اعتبار و یک هویتی پشت این کسب و کار هست که توانسته چند درگاه آنلاین بگیرد و این درگاه ها هم مستقیم هستند.

مورد بعدی نماد الکترونیکی هست که در اصل همان مجوزهای کسب و کاری هست که قبلا اشخاص می گرفتند و پشت میزشان نصب می کردند.

الان این مجوز بصورت الکترونیکی شده است و شما برای گرفتن نماد الکترونیکی باید اطلاعات خیلی زیادی را به سایت اینماد بدهید و برای گرفتن ان باید به سایت enamad.ir مراجعه کنید و اطلاعات خیلی زیادی رو از شما می خواهند و مدارک کاملی از شما دریافت می کنند و حتی مدارک آن محلی که کسب و کار شما در انجا انجام می شود را می گیرند، عدم سوء پیشینه از شما می گیرند و یک مقدار پروسه سختی دارد ولی گرفتن آن غیر ممکن هم نیست، اگر وقت بگذارید و پیگیری کنید شاید تقریبا بعداز یکماه بتوانید نماد الکترونیک را برای وب سایت خود بگیرید.

ارز جهت اعتبار سایت خیلی داشتن نماد الکترونیک به شما کمک خواهد نمود، چون نام شما و شماره های تماس شما و آدرس شما همگی در آنجا ثبت شده است و شما تایید شده محسوب می شوید.

سیستم های پرداخت در محل

سیستم های پرداخت در محل پستی هم می توانند خوب باشند، البته اگر محصولاتی دارید که می توانید ارسال کنید و مبلغ ان را در محل دریافت کنید. ایت سیستم ها هم سیستم های خوبی بوده و برای جلب اعتماد بیشتر مردم کمک می کنند، چون مبلغی دریافت نمی شود تا وقتی که محصول بدست شخص برسد و بعدا مبلغ کالا دریافت می شود.

در اینجا دامنه های آی ار هم می توانند تا حدودی بخاطر اینکه گرفتن دامنه آی ار مشمول ارائه مدارک می باشد تا حدودی به اعتبار وب سایت شما کمک کند.

بعنوان مثال اگر بخواهید تبلیغات تلویزیونی داشته باشید حتما باید از دامنه های دات آی آر استفاده کنید و در جاهای دیگر می توانید از دامنه دات کام خود هم استفاده نمائید.

نکته نهم: هدف گذاری دقیق برای کسب کار:

هدف گذاری دقیق برای کسب کار

مورد نهم یکمورد تقریبا تخصصی تر هست هدف گذاری دقیق برای کسب و کار شما، یک هدف گذاری خیلی مهمی را باید داشته باشید که اصلا هدف شما از راه اندازی این کسب وکار چیست و چه خدماتی را می خواهید ارائه دهید؟ تا چه زمانی این خدمات را می خواهید ارائه دهید؟ و مخاطبین شما در ارائه این خدمات و یا محصولات چه کسانی هستند؟

چرا باید این موارد را بدانیم؟

قبل از اینکه شما یک کسب و کاری را راه اندازی کنید باید یکسری اقدامات انجام دهید که این اقدامات را در هشت نکته قبلی ذکر کردیم، حداقل یکماه زودتر باید اقدام کنید برای گرفتن درگاه انلاین و اینماد و این مسائل و انتخاب دامنه و خیلی چیزهای دیگر تا برسید به یک جایگاهی که خوب امروز می خواهیم کسب و کار خودمان را راه اندازی کنیم.

اما ما برای چه کسی می خواهیم این کسب و کار را راه اندازی کنیم؟

مخاطبین ما دقیقا چه کسانی هستند؟

با یک بررسی اجمالی در کسب و کاری اصلی خودتان می توانید راحت این افراد را پیدا کنید و همان افراد در وب هم هستند و می توانید خدماتتان را به انها ارائه بدهید.

اما اگر کسب و کار دیگری نداشتید و کسب و کار اینترنتی شما کل کسب و کار شما بود چه؟

ما پیشنهاد می کنیم که اگر شخص دیگری در زمینه کاری شما در وب فعالیت می کند سایت انرا بررسی کنید و با بررسی کردن در وب می توانید مخاطبین خودتان را پیدا کنید.

با پیدا کردن مخاطبان خودتان و با پرسیدن این سوال که خدمات شما چی هست می توانید یکسری کلمات کلیدی اصلی را که به کسب و کار شما مربوط می شود را پیدا کنید.

پیدا کردن کلمات کلیدی چه کمکی می تواند به شما بکند؟

شما باید از ابتدای کار به فکر سئو کردن وب سایت خودتان باشید ما در مطالب دیگرمان راجب به اینکه سئو چیست؟ صحبت کرده ایم که می توانید در سایت آنها را مطالعه فرمائید.

برای اینکه شما بخواهید یک سئوی خوب روی سایتتان انجام دهید باید ابتدا کلمات کلیدی کسب و کارتان را پیدا کنید.

حتما در شبکه های اجتماعی صفحات تجاری برای وب سایتتان ایجاد کنید، و از شبکه های ویدیویی مثل آپارات و یوتیوب برای اشتراک گذاری ویدیوهای تولیدی خودتان استفاده نمائید و همزمان با قرار دادن مطالب در وب سایتتان شبکه های اجتماعی خود را نیز آپدیت کنید.

مخاطبین هر چقدر شما را در جایگاه های بیشتری ببینند بیشتر به شما اعتماد می کنند و این اعتماد در نهایت منجرب به استفاده کردن از خدمات و محصولات شما خواهد شد.

نکته دهم: انتخاب پیمانکار مناسب:

اگر تمام موارد گفته شده در بالا را رعایت کنید اما از یک پیمانکار خیلی خوب یا یک طراح وب سایت خوب برای طراحی وب سایت خود استفاده نکنید مطمئناً نمی توانید موفق شوید.

چطور باید یک پیمانکار مناسب را تشخیص بدهیم؟

مطمئناً هر پیمانکار یا طراح وب سایتی یکسری نمونه کارهای قبلی دارد که قبلا آنها را انجام داده، می توانید آن نومنه کارها را بررسی کنید و آنها را با نکاتی که گفته شد بسنجید و ببینید که این نکات در آنها رعایت شده است؟

البته خیلی موارد هست که طراحان وب سایت وب سایت های قدیمی افراد را توسعه می دهند و خوب دستشان در خیلی از نکات بسته است ولی در حد امکان نمونه کارهای مناسبی باید داشته باشد یک طراحی که قرار است کار طراحی سایت شما را نجام بدهد.

از همه مهم تر سایت خود آن طراح است، ببینید برای سایت خودش چه کارهایی کرده است، دقیقا همان کار را در بهترین حالت بخواهد انجام دهد برای سایت شما هم انجام خواهد داد.

ببینید که سایت خود طراح چه امکاناتی دارد؟

آیا بروز می شود و یا خدماتی را ارائه می دهد؟ می شود به آن اعتماد کرد؟ یا مواردی که برای اعتماد کردن به یک سایت هست در سایت طراح رعایت شده؟

مورد بعدی که می توانید بررسی کنید که یک طراح وب سایت می تواند مناسب باشد یا نه سطح تخصص آن طراح است.
روش تشخیص سطح تخصص طراح وب سایت

سطح تخصص آن طراح را می توانید از مقالات و محتوای وب سایت او بفهمید، کافی است که چند مقاله از وب سایت خودش را بخوانید و ببینید که آیا واقعا کاربردی هستند؟ توانسته است که خدمات خوبی را ارائه دهد؟ حتی اگر اطلاعات تماس در سایت هایی که طراحی کرده است بود پیشنهاد می کنیم که با تماس با صاحبین آن سایت ها بپرسید که آیا از کار کردن با آن طراح وب سایت رضایت دارند یا خیر.

حتما سعی کنید که قرارداد ببندید، بستن قرارداد خیلی کمک می کند که شما دقیقا بدانید چه چیزی را در چه زمانی می خواهید تحویل بگیرید.

جزئیات را در قرارداد ذکر کنید، چه چیزهایی می خواهید که انجام شود؟ ممکن است شما در ابتدای کار اصلا ندانید که چه امکاناتی را احتیاج دارید اما خوب آن شخصی که طراح است اگر اصول مهندسی نرم افزارهای تحت وب را بداند قطعا باید به شما پیشنهاداتی بدهد و بگوید که این مواردی که می خواهید برای کار شما لازم هست یا نیست و چه مواردی بیشتر برای کسب و کار شما مناسب است.

البته برخی افراد سودجو هم هستند که بعضی موارد را به شما پیشنهاد می دهند که برای کار شما لازم نیست ولی بصرف گرفتن مبالغ بیشتر این موارد را پیشنهاد می دهند.

نتیجه گیری:

در نهایت کسی که بعنوان پیمانکار و طراح وب سایت می خواهد برای شما پروژه شما را انجام دهد باید تمامی مواردی را که ما در این مقاله ذکر نمودیم را بداند و به آنها جایی که لازم است عمل کند.

در آخر یک پیشنهاد دوستانه ای که برای شما داریم اینست که خیلی کمال گرا نباشید، ما بعضا افرادی را دیده ایم که مثلا برای انتخاب اسم دامنه سایتشان ۴ ماه زمان می گذارند و این خیلی زمان طولانی است شما از طرف دیگر خیلی عقب خواهید افتاد و یا برای پیدا کردن یک ارائه دهنده فضای میزبانی (هاست) حدودا چند ماه زمان می گذارند و حتی برای کسی که می خواهد وب سایتشان را طراحی کند هم ماهها می گردند و بررسی می کنند که این صرف وقت برای این کارها اصلا مناسب نبوده و شما را از امورات مهمی مثل تولید محتوای مناسب عقب خواهد انداخت.

حتما یک تاریخ تعیین کنید و یک جستجو در آن تاریخ انجام دهید و به نتیجه نهایی برسید و کارتان را شروع کنید.

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد و بتوانید با رعایت کردن این موارد قبل از طراحی وب سایتتان خیلی جدی تر و موفق تر و با برنامه ریزی دقیق تر کارتان را شروع کنید.

برای مشاوره و سفارش راه اندازی وب سایت وردپرسی و انجام سئوی وب سایت با ما در تماس باشید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *