رازهای ثبت دامنه که شاید نمی دانستید+ویدیو

رازهای ثبت دامنه که شاید نمی دانستید+ویدیو

رازهای ثبت دامنه که شاید نمی دانستید+ویدیو

رازهای ثبت دامنه که شاید نمی دانستید

برای راه اندازی هر کسب و کار اینترنتی باید دامنه ای را ثبت کنید و با وصل نمودن آن به هاست خریداری شده بتوانید وب سایت خود را راه اندازی کنید، خیلی از شما شاید نمی دانستید که یک دامنه ممکن است از گذشته چندین سال مورد استفاده بوده و مشکلات زیادی از نظر داشتن امتیاز منفی (اسپم اسکور) داشته باشد، من در این ویدیو به شما یاد می دهم که چطور قبل از ثبت یک دامنه که برای ثبت آزاد است از تاریخچه قبل آن مطلع شوید و با اطلاع از سابقه آن دامنه به ثبت آن بپردازید تا بعدا در هنگام بهینه سازی وب سایتتان با مشکل جدی مواجه نشوید، با ما همراه باشید.

در اینجا به توضیح اصطلاحات بکار رفته در ویدیوی آموزشی رازهای ثبت دامنه می پردازیم:

اسپم اسکور یا امتیاز اسپم (Spam Score) چیست؟

اسپم اسکور، درصد سایت های مشابه با ویژگی های سایت شما که وبسایت Moz متوجه جریمه شدن و یا حتی بن شدن آن ها توسط گوگل شده است. spam score بر پایه محاسبات یادگیری ماشین (machine learning) که ۲۷ ویژگی مشترک میان میلیون ها وبسایت جریمه یا بن شده توسط گوگل را بررسی می کند، بدست می آید.

امتیاز منفی بالای سایت شما، یا سایتی که در حال بررسی آن هستید، به این معنی نیست که سایت مورد نظر فعالیت اسپمی دارد. این تنها نشانه ای است که شما باید تحقیق و بررسی بیشتری بر روی کیفیت و ارتباطات معنایی سایت داشته باشید.

دامین آتوریتی (Domain Authority) یا اعتبار دامنه چیست؟

دامین آتوریتی، Domain Authority یا به‌اختصار DA یکی از پارامترهایی است که توسط شرکت ماز برای تحلیل و آنالیز سایت‌ها ارائه‌شده است درواقع معیاری برای بررسی قدرت و اعتبار دامنه یک سایت محسوب می‌شود.این پارامتر به‌صورت عددی بین ۱ تا ۱۰۰ نمایش داده می‌شود، این عدد هرچقدر بزرگ‌تر باشد، بیانگر اعتبار و ارزش بالاتر سایت نزد گوگل و سایر موتورهای جستجو خواهد بود.

به‌طورکلی سایتی که اعتبار صفحه بالاتری دارد در مقایسه با رقبای خود می‌تواند جایگاه بهتری در صفحه نتایج جستجو کسب کند. ولی این نکته مهم را نیز به یاد داشته باشید که داشتن اعتبار دامنه بالاتر بیانگر سئوی بهتر نیست.

شرکت ماز در بیشتر مقالاتی که در ارتباط با DA منتشر می‌کند به این نکته اشاره می‌کند که Domain authority یک پارامتر نسبی به شمار می‌آید که برای مقایسه سایت‌های مختلف می‌توان از آن استفاده کرد.

بنابراین دامین آتوریتی را به‌عنوان یک فاکتور مطلق در نظر نگیرید. در حقیقت معیار ما گوگل است. الگوریتم‌های گوگل بیش از ۲۰۰ فاکتور مختلف را برای رتبه‌بندی سایت شما لحاظ می‌کنند درحالی‌که دامین آتوریتی MOZ حدود ۴۰ معیار را موردبررسی قرار می‌دهد.

پیچ آتوریتی (Page Authority) یا اعتبار صفحه چیست؟

Page Authority یا به‌اختصار PA قدرت و اعتبار یک صفحه منحصربه‌فرد از دامنه کلی از وب‌سایت را نشان می‌دهد. این پارامتر نیز مقادیر ۱ تا ۱۰۰ را به خود اختصاص می‌دهد. معمولاً صفحه اصلی سایت‌ها بالاترین PA رادارند.

domain authority مختص به اعتبار کل دامنه است.
page authority مختص اعتبار یک صفحه (یک لینک،URL) است.
دامین آتوریتی توسط مجموع پیچ آتوریتی صفحات سایت محاسبه می‌شود.
عوامل اثرگذار در دامین آتوریتی چیست؟ یا اعتبار دامنه چگونه محاسبه می‌شود؟

دامین آتوریتی تقریباً به‌طور کامل بستگی به بک لینک‌های مربوط به سایت شما دارد. ولی این بدین معنا نیست که شما بدون بررسی اقدام به دریافت لینک‌های زیاد و بی‌کیفیت کنید.

در حقیقت به‌جای آن‌که به کمیت و تعداد بک لینک‌های سایت خود توجه داشته باشید به اعتبار آن‌ها از دید گوگل توجه کنید. زمانی یک لینک از دید گوگل مورداطمینان است که از دامنه‌های با قدمت و اعتبار بالا دارند گرفته‌شده باشد.

برای مشاوره و سفارش راه اندازی وب سایت وردپرسی و انجام سئوی وب سایت با ما در تماس باشید.

ویدیوی آموزش دیدن سابقه دامنه های آزاد برای ثبت

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *