هشت نکته مهم در مورد ساخت صفحه محصول

هشت نکته مهم در مورد ساخت صفحه محصول

هشت نکته مهم در مورد ساخت صفحه محصول

یکی از مهمترین کارهایی که ما باید در وب سایت خودمان انجام بدهیم ساخت دقیق صفحات محصولاتمان است، محصول شما می تواند خدمات شما باشد، می تواند یک محصول فیزیکی باشد و یا یک محصول دیجیتالی باشد.

در همه این حالت ها نیاز است که این هشت نکته را رعایت کنید و بسته به آن محصولی که می خواهید ارائه بدهید در وب سایتتان پیاده سازی کنید.

نکته اول:

استفاده از عکس های صحیح است

استفاده از عکس های صحیح است

سعی کنید که از عکس های تبلیغاتی استفاده نکنید، از شعارهای تبلیغاتی استفاده نکنید، عکس واقعی محصول را دقیق به همان شکلی که هست قرار دهید.

وب سایت های بزرگ فروش آنلاین (فروشگاه اینترنتی) را بررسی کنید، بعنوان مثال وب سایت آمازون، دقیقا عکسی که از محصول موجود است را استفاده می کنند، حتما هم سعی کنید چند عکس از زاویه های مختلف از محصولتان قرار دهید.

البته این در حالتی است که شما محصول فیزیکی داشته باشید، اگر محصول شما دیجیتالی است پیشنهاد می کنیم یک عکس جذاب مثلا توسط فتوشاپ درست کنید و آن عکس را برای محصول خودتان قرار دهید.

به هیچ عنوان از عکس های تبلیغاتی که افراد دیگر در حال استفاده از آن برای محصولشان هستند استفاده نکنید.

نکته دوم:

اطلاعات دقیق محصول شما

اطلاعات دقیق محصول شما

حتما اطلاعات دقیق محصولات خودتان را در وب سایتتان قرار دهید، مشخصات فنی محصول را کامل بنویسید.

این محصول توسط چه کمپانی ساخته شده و یا ساخت چه کشوری است، تاریخ ساخت محصول چه تاریخی بوده؟ تا چه تاریخی از آن محصول می شود استفاده کرد؟

داخل بسته محصول چه اقلامی باید وجود داشته باشد که به دست خریدار برسد، درباره گارانتی محصول صحبت کنید، درباره رنگبندی محصول گفته شود که در چند رنگ موجود است، و موجود بودن یا نبودن آن محصول را مشخص کنید.

در نهایت یک توضیح کامل و بررسی کامل برای محصولتان بنویسید تا خریدار بداند که دقیقا چه کالایی را می خواهد از شما خریداری نماید.

نکته سوم:

دکمه خرید محصول

ما خیلی به این موضوع تاکید می کنیم، بارها بررسی کردیم و در فروشگاه هایی که راه اندازی کرده ایم بارها این موضوع را تاکید کرده ایم که دکمه خرید حتما در دسترس باشد و رنگ متفاوتی نسبت به رنگ صفحه داشته باشد، با انجام اینکار ۳۰ درصد فروش بیشتر خواهد شد.

اینکه دکمه خرید در چند جای صفحه محصول قابل دیدن باشد تاثیر زیادی در دیده شدن آن دارد و درصد احتمال خرید را بالاتر خواهد برد.

نکته چهارم:

نظر استفاده کنندگان از محصول

نظر استفاده کنندگان از محصول

حتما نظر استفاده کنندگان از محصولات خود را در وب سایتتان قرار بدهید، اگر محصولی جدید است و استفاده کننده ای نداشته است مشکلی نیست، صفحه محصول را بسازید و به محض اینکه فروش آن محصول را آغاز کردید سعی کنید از همان خریداران اول نظراتی را تهیه کنید و در صفحه محصول مورد نظر قرار دهید.

نکته پنجم:

گارانتی و پشتیبانی محصولات

باز هم تاکید داریم که خریدار محصولات شما باید بداند که بعد از خرید محصول از چه گارانتی و پشتیبانی برخوردار است و محصولی که به دست خریدار می رسد چقدر احتمال دارد سالم بدستش برسد.

اگر زمانی مشکلی برایش پیش آمد چه کاری باید انجام دهد؟ به وضعیت پشتیبانی و گارانتی محصول دقیقا اشاره کنید.

نکته ششم:

استفاده نکردن از رنگهای مختلف

فروشگاه های بزرگی را بررسی می کنیم و می بینیم که توضیحات مصول را با یک رنگ می نویسند، مخصات فنی را با یک رنگ می نویسند، عکس های محصول و توضیحات را با یک رنگ دیگری.

باید در طراحی نهایتا دو تا سه رنگ که به هم نزدیک هم باشند باید استفاده شوند نه بیشتر و از استفاده از شعارهای تبلیغاتی بزرگ با فونت های بزرگ هم خودداری کنید و از نوشتن متن های خیلی طولانی با رنگ های مختلف هم خودداری کنید.

اینکار باعث می شود که خریدار خسته شده و فروشگاه اینترنتی شما جزو فروشگاه های زرد قرار بگیرد. (فروشگاه های زرد معمولا محصولات بی کیفیتی ارائه می دهند).

نکته هفتم:

ساخت یک ویدیوی معرفی

ساخت یک ویدیوی معرفی

ما پیشنهاد می کنیم که یک فایل تصویری از محصولات خود بسازید، اگر محصول شما ارزشمند است و می خواهید که خریدار بداند که چه محصولی دارد خریداری می کند به آن اجازه دهید که تمام حس خرید حضوری یک محصول را داشته باشد.

خریدار محصول شما در منزل یا محل کار خود پای یک کامپیوتر نشسته است و قصد خرید دارد و اطلاع ندارد که شما محصولی که دارید می فروشید چه کیفیتی دارد و نمی تواند محصول را هم لمس کند و باید به یکسری متن و عکس اکتفا کند و ریسک خرید محصول را انجام بدهد.

اما گذاشتن یک ویدیوی معرفی محصول ریسک خریدار را پایین می آورد، در ویدیو خیلی واضح است که یک محصول چه ظاهری دارد و از جلوه های ویژه فتوشاپ نمی توان استفاده کردو همان شکل حقیقی محصول با همان کیفیتی که مخاطب در خرید حضوری می تواند ببیند رو مشاده می کند.

ویدیوهای آموزشی بطور کاملا محسوسی درصد خرید محصولات را در سایت افزایش خواهد داد.

نکته هشتم:

وضعیت هزینه ارسال محصول

شاید به نظر خیلی ساده بیاید که خوب حالا هزینه ارسال یک مبلغی است که باید توسط خریدار یا فروشنده پرداخت شود، که اکثرا هم گفته می شود که خریدار باید پرداخت کند.

اصلا مسئله این که چه کسی باید پرداخت کند نیست بلکه مسئله این است که دقیقا مشخص کنید که چقدر هزینه ارسال است؟

زمانی که یک شخص در حال خرید کردن بصورت آنلاین است دوست دارد بداند که قیمت تمام شده محصول چقدر است؟

اگر مالیات بر ارزش افزوده دارید و یا نوع دیگری از مالیات را دارید ویا حق سرویس دارید یا هزینه ارسال دارید در همان مراحل اول خرید دقیق مشخص کنید که این محصول قیمت تمام شده اش وقتی که بدست خریدار می رسد چقدر است؟

ما بازهم پیشنهاد می کنیم اگر می خواهید قیمت هزینه ارسال را بنویسید در همان صفحه محصول اینکار را بکنید، یعنی حتی اجازه دهید که مخاطب وارد سبد خرید شود و بعد متوجه شود که باید مثلا ۲۰ هزار تومان هم باید برای ارسال محصول بدهد و در مرحله بعد هم ۱۰ درصد هم مالیات ارزش افزوده بدهد و همینطور خریدار را نا امید می کند این موضوع تا احتمال زیاد خرید قطعی را انجام ندهد.

اما بهتر است که خریدار بداند که مثلا قیمت محصول ۱۰۰ هزار تومان است و ۵ هزار تومان مالیات و ۱۰ هزار تومان هم هزینه ارسال باید پرداخت کند و دقیقا روی قیمت تمام شده فکر کند و بقیه مراحل را طی کند، این موضوع باعث افزایش فروش شما خواهد شد.

نتیجه گیری:

برای بهینه بودن صفحه محصولات و خدمات خود از این هشت نکته مهم در مورد ساخت صفحه محصول حتما استفاده نمائید تا بتوانید یک صفحه محصول استاندارد و مناسب برای فروش داشته باشد.

برای مشاوره و سفارش راه اندازی وب سایت وردپرسی و انجام سئوی وب سایت با ما در تماس باشید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *