چه کسب و کارهایی در شرایط امروزی موفق می شوند؟

چه کسب و کارهایی در شرایط امروزی موفق می شوند؟

چه کسب و کارهایی در شرایط امروزی موفق می شوند؟

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که با این وضعیت اقتصادی کشور واقعا چه کسب و کارهایی می توانند در این اوضاع اقتصادی بحرانی در کسب و کار خود موفق باشند؟

شرایطی مثل شرایط امروز جامعه ما هم می تواند یک فرصت باشد و هم یک تهدید برای کسب و کارها و باید بدانیم که چطور در چنین شرایطی بقول معروف گلیم خود را از آب بیرون بکشیم و با کار آفرینی بتوانیم مثمر ثمر باشیم.

کارآفرین کیست؟ هدف از کارآفرینی چیست؟

با وجودی که کلمه کارآفرین و مفهوم کارآفرینی ساده و قابل درک به نظر می‌رسد، اما می‌توان گفت که تعریف دقیقی از کارآفرین و کارآفرینی که مورد اتفاق نظر همگان باشد وجود ندارد. تعاریف کارآفرینی فراوانند و هر یک، بر جنبه‌ای از فرایند کارآفرینی و ویژگی های فرد کارآفرین تأکید کرده‌اند.

البته به نظر می‌رسد صفت‌های زیر، از جمله صفت‌هایی هستند که به کارآفرین‌ها نسبت داده می‌شوند:

خلاقیت

پیشرو بودن

آینده نگاری (ساختن آینده) آینده نگری (پیش بینی آینده)

جرات ریسک کردن

ارزش آفرینی

ایجاد اشتغال

خلق ثروت

یک مثال براتون می زنم از کشور ژاپن که چطور در شرایط جنگ با آمریکا از این تهدید یک فرصت ساخته شد، این کار توسط فردی به نام سیشویی هوندا انجام شد، او می رفت و موتورهای بمب های عمل نکرده رو باز می کرد و از داخل آنها موتورها را در می آورد و باهاش موتور هوندا درست می کرد و کارخانه ای به اسم هوندا راه اندازی کرد که همه ما می شناسیمش.

به نظر شما امروزه چه استارتاپی جواب می دهد؟

در تحقیقاتی که کردم دیدم در وضعیت های غیر بحرانی استارتاپ هایی که به مردم کمک می کردند که مردم پول سیو کنند استارتاپ های خیلی موفقی بودند در دنیا، اینجا الان اسنپ همچین شرایطی دارد و با کم کردن نرخ کرایه های خود کاری می کند که اسنپ برای شما به صرفه ترین سرویس رفت و آمد شود.

اسنپ فود هم با تخفیفاتی که به شرکت ها می دهد همین شرایط را برای همه مهیا کرده تا بتوانند غذا سفارش دهند با قیمت پایین، سایت های مقایسه قیمت بلیط هواپیما، مقایسه قیمت هتل، مقایسه قیمت کالا، سایت هایی هستند که به مردم کمک می کنند که قیمت مناسبتر را پیدا کنند.

عوامل شکست کسب و کارها

حالا می خواهد اوضاع بحرانی باشد و یا دلار گران شود، باز مقایسه قیمت جذابتر هم می شود، مثلا یک سایتی مثل دیجی کالا در شرایط بحرانی و بالا رفتن قیمت دلار و عدم واردات اجناس بخاطر بصرفه نبودن آنها می رود و با شرکت هایی دیگر قرارداد همکاری می بندد و به فروش محصولات مصرفی روی می آورد تا از این بحران گذر کند.

حرف اینست که متوقف شدن در این روزها است که بیزینس ها را شکست می دهد، اگر شما به شرایط اهمیت بدهید و متوقف شوید بازی را باخته اید و جزو آن شرکت هایی می شوید که در این دوره ورشکست شدند و کسب و کار خود را از دست دادند.

شما فکر کنید مثلا بگویند یک شهاب سنگی دارد به سمت زمین می آید و همه مات و مبهوت متوقف شدند و در حال نگاه کردن به آن هستند، در روزهایی که همه متوقف شده اند شما اگر فقط راه بروید از سایرین جلو خواهید افتاد و پیروز خواهید شد.

پیشنهاد ما برای کسب و کارهای آنلاین:

اگر شما در حوزه کسب و کار آنلاین هستید یک پیشنهاد به شما دارم، در این روزهایی که همه مبهوت مانده اند که تحریم ها وقیمت بالای دلار چه می خواهد با ما بکند، شما هر روز کار خود را انجام دهید و ذهن خود را درگیر این مسائل نکنید.

ایده ای که برای شما داریم اینست که بروید به سراغ کسب و کارهایی که به مردم کمک می کند که کمتر پول خرج کنند، مثل سایتهای مقایسه قیمتی، مردم دوست دارند که پول کمتر خرج کنند و اگر شما از پول کمتر خرج کردن مردم درآمد داشته باشید در این روزهای بحرانی هم درآمد خواهید داشت.

مردم دوست دارند درآمد بیشتری داشته باشند و اگر شما کسب و کاری دارید که درآمد مردم را بیشتر می کند در این روزها هم درآمد دارید، مثل کسب و کار ما (آموزش راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی)، شما با داشتن یک وب سایت بهینه سازی شده می توانید کسب و کار آنلاین خود را راه اندازی نمائید.

سرویس دهی درب محل

سرویسی را به مردم ارائه نمایید که برای آنهایی که فرصت ندارند سودمند باشد، مثلا سرویس تعویض روغن و شمع ماشین در محل که ما هم از آن استفاده کرده ایم، که اگر شما در حالت عادی بخواهید اینکار را انجام دهید حداقل باید نیمی از روزتان را صرف اینکار کنید.

جالب تر از آن اینکه قیمت این سرویس دهی تقریبا ۱۵۰ هزار تومان کمتر از جایی شد که همیشه ما برای اینکار مراجعه می کردیم، که البته دلیل آن اینست که این کسب و کارها به دلیل داشتن مشتری زیاد موادی را که تهیه می کنند بصورت عمده تهیه می نمایند و مسلما هزینه کمتری بابت آن پرداخت می کنند و با ارائه قیمت مناسب به شما باعث می شوند نه تنها شما باز هم از خدمات آنها استفاده نمائید بلکه به دوستان و آشنایان هم بگوئید که از این خدمات استفاده نمایند، و این خود باعث کسب درآمد بیشتر برای اینگونه کسب و کارها می شود بدون اینکه خرج تبلیغات کنند.

بازاریابی را فرا بگیرید

اگر شما در حوزه های دیگری به جز کسب و کار اینترنتی هستید باید حتما بازاریابی را یاد بگیرید و ننشینید بگوئید که مشتری می آید، من همیشه وقتی به پاساژهای بزرگ مراجعه می کنم می بینم که فروشنده ها نشسته اند و دارند با گوشی های خود بازی می کنند و منتظر هستند که یک مشتری وارد مغازه شود و انقدر کسب و کار خراب است که وقتی وارد هم می شوید برای انجام خرید با شما رفتار خوبی ندارند.

این منطقی نیست که ما بگوئیم چون جای ما خوب است مشتری زیاد خواهیم داشت، باید خیلی اوضاع و شرایط خوب باشد که کسی بیاید و از شما خرید کند، حتما باید بروید و علم بازاریابی اینترنتی و یا غیر اینترنتی را فرا بگیرید تا در کسب و کارتان به موفقیت برسید.

شما اگر وب سایتی دارید که مربوط به کسب و کارتان است و در کلمات کلیدی کسب و کار خود در گوگل در صفحه اول باشید همیشه فروش خوبی خواهید داشت، حتی در همین وضعیتی که دلار فلان قد تومن هست و شاید گرانتر هم بشود.

نتیجه گیری:

با توجه به مطالب گفته شده بالا به این نتیجه می رسیم که اگر در هر شرایطی از نظر اقتصادی و تحریم های مختلف کشور و گرانی دلار و اقلام مصرفی باشیم ما می توانیم با ارائه سرویس هایی که برای مردم صرفه جویی ایجاد می کند و به اقتصاد آنها کمک می کند در هر شرایطی به کسب درآمد بپردازیم و اگر در این راه بخواهیم متوقف شویم دیگر همه چیز را باخته ایم و بعد از مدتی باید اعلام ورشکستگی کرده و به جمع کسانیکه زود از تلاش کردن دست بر می دارند بپیوندیم.

برای مشاوره و سفارش راه اندازی وب سایت وردپرسی و انجام سئوی وب سایت با ما در تماس باشید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *