تفاوت ادوردز و سئو در چیست؟

تفاوت ادوردز و سئو در چیست؟

تفاوت ادوردز و سئو در چیست؟

همانطور که شاید خیلی از شما بدانید ادوردز گوگل یا (ADS) سیستم تبلیغاتی است که به ازای دریافت مبلغی از شما به تبلیغ سایت و یا محصول شما می پردازد.

از یک طرف مبحثی به نام سئو وجود دارد که از طریق آن هم می توان به رتبه های بالا در صفحه اول گوگل دست یافت، البته با صرف مدت زمان خیلی بیشتر و البته با داشتن دانش این کار، حالا ما می خواهیم بدانیم که از کدام روش برای رتبه گرفتن و دیده شدن در صفحه اول گوگل می شود استفاده نمود که بازخورد بهتر برای کسب و کار ما داشته باشد؟

از نظر اینجانب برای بیشتر کسب و کارها هر دو مورد بشدت مورد نیاز است، یعنی هم سئو خیلی نیاز است و هم گوگل ادز خیلی نیاز است.

تفاوت تبلیغات در گوگل و سئو در چیست؟

تبلیغات در گوگل مثل شارژ سیم کارت ایرانسل یا همراه اول است (اعتباری ها) مثلا ۵ هزار تومان می دهید و به همان اندازه می توانید از اعتبار خود استفاده کنید و در سیستم تبلیغاتی گوگل مشخص است که چقدر هزینه کرده اید و مشخص هست که به چه تعداد کلیک دارید می گیرید و چه مقدار از هزینه شما بابت هر کلیک کسر می شود، (که البته تمام این موارد را می توانید در آکانت خود تعریف نمائید).

در تبلیغات در گوگل بعداز پرداخت پول به گوگل و ساختن کمپین تبلیغاتی خودتان و تایید نهایی گوگل احتمال اینکه در همان روز اول در صفحه اول دیده شوید وجود دارد.

برای انجام پروسه بهینه سازی وب سایت (سئو) شما مبلغی را که قرار است هزینه شود را به متخصص سئو می دهید تا با دانشی که در این زمینه دارد شروع به بهینه سازی سایت شما کند.

هنگام تبلیغات گوگل شما بابت مثلا ۵۰۰ هزار تومان هزینه دلاری یا لیری که انجام می دهید امکان دارد که تعداد ۵۰۰ عدد یا بیشتر کلیک داشته باشید و بعداز اتمام شارژ شما دیگر لینک شما در صفحه اول گوگل دیده نخواهد شد.

پروسه بهینه سازی وب سایت

در بحث سئو احتمالا شما بعد از شروع پروژه سئو بین ۳ ماه تا ۶ ماه بعد ممکن است در گوگل به صفحه اول برسید و رتبه کسب کنید ولی در تبلیغ گوگل شما سریع در صفحه اول دیده می شوید ولی بعداز اتمام شارژ آکانت تبلیغتان دیگر تا وقتی که حساب خود را شارژ نکنید دیده نخواهید شد و این یعنی شارژ مداوم برای دیده شدن در صفحه اول گوگل که اگر برای کسب و کار شما بصرفه باشد روش خوبی است.

امتیاز سئو حرفه ای نسبت به تبلیغات گوگل:

ولی شما در پروسه انجام سئو اگر به صفحه اول گوگل برسید و سئوکارتان از روش های درست این کار را انجام داده باشد سایت شما رتبه ای که می گیرد پایدار خواهد بود و امکان اینکه بمدت طولانی بین رتبه های اول باشید زیاد است، (البته اگر رقبا از شما بهتر عمل نکنند).

البته به نسبت سختی و رقابت در کلمات کلیدی که قرار است برای شما رتبه بیاورند شما می توانید تشخیص بدهید که توسط تبلیغات گوگل رتبه کسب کنید بهتر است یا با انجام سئوی حرفه ای وب سایت خود، پس همیشه قبل از انجام این کار حتما با یک متخصص در زمینه تبلیغات گوگل و سئوکار حرفه ای مشورت کنید تا به شما بگویند که برای کلماتی که شما می خواهید با آنها در صفحه اول باشید چه روشی مناسب تر است و بصرفه تر.

برای مثال اگر شما بخواهید برای تور مسافرتی در پایان سال در صفحه اول گوگل رتبه داشته باشید و سایت شما هم در این زمینه بهینه سازی نشده باشد مسلما نمی توانید با سئو با نتیجه مناسبی برسید، چون پروسه سئو زمان بر است و شما باید برای اینکار از تبلیغات گوگل ادز استفاده کنید که البته باز هم به نسبت سختی کلمه هزینه ای که دارد را باید بسنجید و اگر از نظر شما بصرفه بود تبلیغات گوگل انجام دهید، چون برخی کلمات مخصوصا در بازه های زمانی خواص در تبلیغات گوگل هم برای کسب رتبه بهتر باید برایشان هزینه بیشتری پرداخت شود و رقبای شما با پرداخت هزینه های سنگین می توانند از شما در این زمینه سبقت بگیرند و در رتبه های بالاتری دیده شوند.

نتیجه گیری:

در این مقاله متوجه شدید تفاوت ادوردز و سئو در چیست؟ پس اگر برای کسب و کار خود می خواهید بصورت اصولی و با دید بلند مدت و پایدار اقدامی کنید حتما از روش سئوی سایت بهره بگیرید، چون پایداری کلمات کلیدی سایت شما را در صفحه اول گوگل برای مدت طولانی تضمین خواهد کرد.

اما اگر می خواهید بصورت آنی و فوری اقدام به تبلیغات و دیده شدن در گوگل کنید می توانید با هزینه ای که بابت انجام تبلیغات به گوگل ادز پرداخت می کنید اینکار را سریعتر انجام دهید، البته قبل از آن با متخصص اینکار مشورت نمائید و ببینید که برای کلماتی که می خواهید دیده شوید هزینه ای که می خواهید بپردازید بصرفه است یا نه؟

برای مشاوره و سفارش راه اندازی وب سایت وردپرسی و انجام سئوی وب سایت با ما در تماس باشید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *