مدت زمان انجام سئو و قیمت سئو وب سایت چقدر است؟

مدت زمان انجام سئو و قیمت سئو وب سایت چقدر است؟

مدت زمان انجام سئو و قیمت سئو وب سایت چقدر است؟

تو این مقاله میخام براتون در مورد قیمت و تعرفه های سئو سایت صحبت کنم که یکی از بزرگترین چالش های پیش روی مشاغل هست چراکه در حال حاضر انجام فرایندهای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو به امری ضروری برای گسترش کسب کارها تبدیل شده.

اینکه هزینه بهینه سازی یک وب سایت و قرار گرفتن آن در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل چقدر تموم می شه، یکی از عوامل تاثیر گذار برای تصمیم گیری شرکت ها برای انجام یا عدم انجام سئو سایت خودشونه.

در ابتدا باید بدونید که اهمیت سئو سایت هر روز درحال پر رنگ تر شدنه.

طبق تحقیقات، ۸۵% مردم قبل از خرید محصول یا دریافت خدمات مورد نیازشون در اینترنت به جستجوی اون محصول یا خدمات می پردازن.

به این معنی که اگر در هنگام تایپ عبارات کلیدی مورد نظر کاربران، وب سایت شما در صفحه های اول جستجوی گوگل نباشه مطمئنا مشتریان بسیار زیادی رو از دست خواهید داد و در واقع درصد زیادی از کاربرا بجای شما به رقباتون که وب سایت های خودشون رو بهینه سازی کردن مراجعه می کنن.

واما در مورد هزینه سئو وب سایت باید بگم واقعیت اینه که روش های زیادی برای تعیین تعرفه سئو وجود داره.

در این جا تلاش کردیم با تکیه بر تجربه و استفاده از تحقیقاتی که انجام دادیم جواب مناسبی به این سوالات بدیم.

سوال اول:

میانگین هزینه سئو سایت در سال چقدره؟

اگر سری به بازار SEO زده باشید مطمئنا متوجه شدید که انتخاب ها و روش های مختلفی برای این کار وجود داره.

انواع گوناگون تعرفه برای سئو، انواع مختلف شرکت های سئو و بهینه سازی، و انواع مدل های پرداخت هزینه در این بازار وجود داره و برای اکثر کارفرماها این موضوع اصلا خوشایند نیست.

بهرحال حقیقت این هست که هیچ تعرفه و هزینه ثابتی برای سئو سایت وجود نداره و هزینه های میانگین برای بهینه سازی به عوامل زیادی بستگی داره که باید برای هر پروژه بصورت جداگانه بررسی بشه تا میانگین هزینه بهینه سازی یک وب سایت مشخص بشه.

اما بر اساس تحقیقات بر روی شرکت های مختلف و برآوردهای تیم کلوب سئو میشه هزینه سئو وب سایت رو به این شکل بیان کرد که

میانگین قیمت های سئو ، بصورت ساعتی چیزی بین ۳۰ – ۳۰۰ هزار تومنه

و هزینه میانگین SEO به صورت ماهیانه بین ۱ تا ۳ میلیون تومنه.

اما سوالی که بوجود می آید اینه که کدوم مدل قیمتی سئو برای شما مناسب تره؟

برای جواب دادن به این سوال به بررسی هر کدوم از روش های پرداختی سئو می پردازیم.

قیمت سئو بصورت ساعتی چگونه محاسبه میشه؟

این روش یکی از مدل های قیمت گذاری سئو وب سایته که البته الان زیاد رایج نیست و جاش رو به آنالیز و مشاوره حرفه ای سئو داده و معمولا شرکت ها کمتر از این روش استفاده می کنند.این مدل قیمتی سئو بیشتر توسط افرادی انجام میشه که بصورت شخصی کار سئو انجام میدن و براساس مدت زمانی که شخص در محل کار شما حاضر میشه می تونید قیمت تمام شده سئو سایت خودتون رو تخمین بزنید.

مشکل اینجاست که معمولا پروژه های بهینه سازی سایت بصورت ساعتی کندتر انجام میشه و در بعضی مواقع براساس میزان تخصص شخصی که کار بهینه سازی رو انجام میده ممکنه قیمت تمام شده خیلی بالا بره.

مزایای سئو ساعتی چیه؟

مزیت این روش محاسبه ساده و شفافیت در پرداخت هزینه هاست

در این روش مدت زمان کار انجام شده مشخصه و از این طریق شما می تونید میزان پیشرفت و نقاط قوت و ضعف متخصص بهینه سازیی سایت خودتون رو مشخص کنید.

معایب سئو ساعتی چیه؟

اولین عیب اون نتیجه گیری دیرترهست

در اکثر مواقع استفاده از این روش، بیش از ۶ ماه زمان لازم داره تا تغییرات در رتبه بندی سایت به صورت چشمگیر انجام بشه.

در کنار مزیت کنترل بودجه این مشکل نیز وجود داره که ممکنه ارزش کار انجام شده کمتر از حد انتظار باشه.

زمانی با یک شخص یا یک شرکت سئو به صورت ساعتی کار می کنید مثل اینه که کارمندی رو به استخدام خودتون درآوردین. یعنی شما بر اساس میزان حضور شخص، هزینه و حقوق پرداخت می کنید و نه بر اساس کار انجام شده.

به همین دلیل هم خیلی از کارفرمایان و همچنین شرکت های سئو، علاقه ای به استفاده از این روش ندارن.

سوال بعد سئو ساعتی برای چه وب سایت هایی مناسبه؟

اگر قصد دارید که سئو سایت خود را شخصا انجام بدین می تونید از روش پرداخت هزینه ساعتی به یک متخصص سئو برای ارائه مشاوره سئو استفاده کنید.

با این طریق هم هزینه کمتری پرداخت می کنید و هم بدلیل استفاده از مشاوره های تخصصی امکان اشتباه رو تا حد زیادی پایین میاره.
قیمت سئو بصورت پروژه ای چگونه تعیین میشه؟

روش تعیین قیمت سئو براساس پروژه، روشیه که بیشتر از طرف شرکت های بهینه سازی سایت انجام می پذیره.

تعرفه سئو (بصورت پروژه ای) بر حسب مورد معمولا در ۴ دسته قیمتی انجام میشه :

از ۳.۰۰۰.۰۰۰ میلیون تا ۵.۰۰۰.۰۰۰ میلیون تومن

از ۵.۰۰۰.۰۰۰ میلیون تا ۸.۰۰۰.۰۰۰ میلیون تومن

از ۸.۰۰۰.۰۰۰ میلیون تا ۱۵.۰۰۰.۰۰۰ میلیون تومن

از ۱۵.۰۰۰.۰۰۰ میلیون تا ۳۰.۰۰۰.۰۰۰ میلیون تومن

پروژه های خاصی هم وجود دارن که به علت رقابت شدید برای کلمات کلیدی مورد نظرشون هزینه ایی بیشتر از ۲۵ میلیون تومن برای سئو سایت نیاز دارن.

مزایا سئو بصورت پروژه ای چیه؟

مزیت اول اینه که تمام هزینه ها بصورت مجموع مشخص هست

با استفاده از این روش دیگه نگرانی بابت پرداخت های ساعتی یا ماهیانه وجود نداره. از اول پروژه تعرفه قیمت سئو و مقدار بودجه مورد نیاز مشخص شده.

دومین مزیت اینه که نتایج کاملا مشخص هست

استفاده از تعیین تعرفه سئو بر اساس پروژه این امکان را به شما می دهد که از طریق قراردادی که با شرکت سئو یا شخص مورد نظر خود می بندید از مدت زمانی که نیازه تا پروژ به اتمام برسه آگاه میشین.

کلمات کلیدی مورد نظر و جایگاه نهایی آنها هم از قبل مشخص می شه

(برخلاف پروژه های ساعتی یا ماهیانه که مدت زمان و همچنین قیمت نهایی آن مشخص نیست)

خب حالا میخام در مورد معایب سئو پروژه ای توضیح بدم براتون

یکی این هست که ممکن است زیادی هزینه کنید

اگر اطلاعات اولیه کافی در مورد اصول سئو و بهینه سازی سایت نداشته باشید نمی تونید متوجه بشین حدودا چقدر زمان و هزینه برای پروژه شما لازمه و نظارتی هم روی روند انجام مراحل بهینه سازی سایت خودتون ندارید، بنابراین ممکنه هزینه سئو وب سایت شما بیشر از مقدار واقعی بشه.

دومین مورد عدم انعطاف پذیری هستش

یک فرایند سئو که به صورت پروژه ای قیمت گذاری می شه معمولا شامل قردادیه که تمام موارد از قبیل کلمات کلیدی مورد نظر، تاریخ ها و غیره در آن به دقت ذکر شده و پروژه با توجه به اونها پیش میره. بنابراین در میانه راه امکان تغییرات زیادی خارج از مفاد قرارداد وجود نداره.

این روش برای چه وب سایت هایی مناسب هست؟

این روش انجام سئو برای شرکت هایی مناسب است که قصد دارند سیستم بهینه سازی سایت خود را بهبود بدن، اطلاعات اولیه را در مورد فرایند سئو دارن و قصد دارن مواردی را اضافه تر از قبل و خارج از سورس سایت برای بهبود جایگاه سایت انجام بدن.

بررسی سئو، بهینه سازی محتوا، بهینه سازی Off-page و لینک بیلدینگ برخی از این موارد محسوب می گردد.

و اما سوال دیگه ای که خیلی مطرح هست اینه که قیمت سئو به صورت ماهیانه چقدره؟

قیمت گذاری های سئو به صورت ماهیانه معمولا برای پروژه های طولانی مدت مورد استفاده قرار می گیره.

میانگین هزینه ماهانه سئو معمولا مبلغی بیش از ۱٫۰۰۰٫۰۰۰ تومن بسته به نوع پروژه هستش.

مزایای سئو ماهیانه چیه؟

اولین مزیت عدم نیاز به فعالیت شماست

قیمت گذاری و پرداخت هزینه های بهینه سازی ماهیانه معمولا به این معنیه که شما شرکت یا شخصی رو برای مدیریت امور مربوط به سئو وب سایت خود استخدام کردید تا این امکان رو برای شما بوجود بیاره که بدون نیاز به دخالت یا فعالیتی از جانب شما رتبه وب سایت رو ارتقاء بده.

دومین مزیت رابطه بهتر بین شرکت سئو و کارفرما هست

یکی دیگر از مزایای این روش همکاری مشتری و شرکت سئو هست.

از طریق قراردادهای ماهانه این همکاری بیشتر شده و فرایند سئو سایت به شکل موثرتری انجام می شن.

معایب سئو ماهیانه چیه؟

ممکن است پول و زمان خود را هدر بدین، چطوری؟!

می دانید که سئو وب سایت اصولا فرایندیه که نیاز به زمان داره و همانطور که قبلا هم اشاره کردم معمولا حداقل ۶ ماه زمان لازمه تا نتایج قابل لمس و پیشرفت چشمگیر در رتبه سایت دیده بشه، اگر شرکت یا متخصص سئویی که براتون کار میکنه نتونه به نتایج خوبی برسه به این معنیه که شما علاوه بر زمان زیاد، میلیون ها تومان را هم هدر دادین، البته گروه کلوپ سئو در این زمینه تعهد و تضمین می دهد که پس از گذشت زمان ذکر شده در قرارداد برای تحویل پروژه، اگر به نتیجه ذکر شده در قرارداد دست نیافتید یک سوم مبلغ کل قرارداد بازگردانده می شود.

تعرفه سئو ماهیانه برای چه سایت هایی مناسبه؟

این روش پرداخت هزینه ی سئو زمانی مناسبه که شرکت یا فردی که قراره بهینه سازی سایت شما رو به عهده بگیره کاملا از طرف شما شناخته شده باشه و علاوه بر اعتبار، در زمینه سئو، دارای سابقه خوبی هم باشه.

روش دیگه برای قیمت گذاری قیمت سئو براساس عملکرده

یکی از سیستم های جدید قیمت گذاری سئو استفاده از شرط حصول نتیجه است.

به این معنی که تا نتیجه مورد توافق حاصل نشه مشتری هم هزینه ای پرداخت نمی کنه.

مزایای آن چیه؟

یکی اینکه برای نتیجه نهایی هزینه پرداخت می کنید نه چیز دیگر اگر رتبه شما بالا نیاید هزینه ای نیز پرداخت نخواهید کرد.

استفاده از این روش ریسک سرمایه گذاری روی شرکت های بهینه سازی سایت را بسیار کاهش می دهد.

دوم اینکه دقیقا می دانید روی چه چیزی سرمایه گذاری می کنید .

– پرداخت هزینه های سئو بر اساس حصول نتایج و نحوه عملکرد شرکت های بهنیه سازی، دست بالا را به شما میده و دقیقا می دانید در ازای چه چیزی هزینه پرداخت می کنید.

معایب سئو براساس عملکرد چیه؟

اینکه شرایط جستجوی شما ممکن است بسیار رقابتی باشه

– در صورتی که میزان رقابت بر سر عبارت کلیدی مورد نظر شما با توجه به نوع کسب و کارتان بسیار زیاد باشد شرکت های بهینه سازی هم وقتی از پرداخت هزینه یا حاصل شدن نتیجه اطمینان کافی ندارند از این روش برای تعیین تعرفه سئو استفاده نخواهند کرد.

مورد بعد ضعیف بودن عبارات کلیدی انتخابی

– بدلیل اینکه رقابت برسر کلمات کلیدی قوی (پُر جستجو) زیاد است مجبور خواهید بود از عبارات کلیدی ضعیف تر استفاده کنید که در این صورت ممکن است پیشرفتی در رونق کسب و کار شما ایجاد نشه.

این روش برای کدام وب سایت ها مناسب هست؟

اگر شما یک شرکت کوچک و تازه تاسیس هستید باید حواستان به روش های قیمت گذاری سئو باشد.

برخی از شرکت ها جهت ورود به بازاریابی اینترنتی دچار کمبود بودجه و کمبود زمان هستند.

در این موارد شریک شدن با یک شرکت سئو که بتواند بدون دریافت هزینه، نتایج خوبی در جهت بهبود سئو سایت شما بدست آورد گزینه مناسبی برایتان خواهد بود.

ولی اگر در صنف کاری و کلمات کلیدی مورد نظر شما رقابت زیادی بین وب سایت های مختلف وجود داره، شرکت های سئو تمایلی برای انجام بهینه سازی، بدون دریافت هزینه های اون نشان نخواهند داد.

سوال بعدی که مطرح هست اینه که برای رسیدن به صفحه اول گوگل چقدر زمان لازم است؟

مدت زمان انجام سئو و قیمت سئو وب سایت چقدر است-2

هیچ زمان دقیق و از پیش تعیین شده ای برای رسیدن به صفحه اول وجود ندارد چون میزان رقابت در هر کسب و کاری متفاوت است.

از طرفی فاکتورهای زیادی در رسیدن سایت به صفحه اول گوگل نقش دارند مثل میزان قدمت دامنه، فعالیت های پیشین انجام شده، کلمات کلیدی هدف گذاری شده و موارد دیگه که در برخی موارد می شه پس از گذشت چند ماه نتایج بسیار خوبی گرفت و در برخی موارد هم ممکن است به بیش از یکسال فعالیت مداوم حرفه ای نیاز باشد.

خب میریم سر سوال اصلی و چالش برانگیز بعدی که چه تضمینی وجود دارد که ما به رتبه اول گوگل برسیم؟

طبق اعلام شرکت گوگل ارائه تضمین برای رسیدن رتبه های اول گوگل نوعی تقلب و کلاه برداری محسوب می شود.

واقعیت این است که هیچ تضمینی وجود ندارد که در زمانی دقیق به رتبه مشخصی دست پیدا کنیم چون هیچ اطلاعات دقیقی از نحوه کار الگوریتم های گوگل و همچنین فعالیت شرکت های رقیب وجود ندارد.

برخی از شرکت ها تنها برای جلب مشتری اقدام به ارائه تضمین می کنند که کاملا اشتباه و البته غیرقانونی هست.
خب حالا شاید بگین پس در صورت عدم ارائه تضمین چگونه به شرکت های سئو اعتماد کنیم؟

یکی از مهمترین روش ها برای این منظور، بررسی سوابق و نمونه کارهای سئو شرکت مورد نظر است. اگر مجموعه ای بتواند نمونه های سئو معتبر ارائه دهد و نشان دهد کلمات پر رقابتی در صفحه اول گوگل دارد می توان تا حد زیادی به حرفه ای بودن آن شرکت اعتماد کرد.

که اونم بهتون گفتم با مراجعه به درباره ما سایت شرکت میتونید با پروژه های شرکت اشنابشین و چک کنید.

خب دیدید که هزینه نهایی سئو و بهینه سازی سایت به عوامل زیادی بستگی داره

براورد تعیین قیمت نهایی سئو در هر سایت با سایت دیگر متفاوت است و این عدد با توجه به آنالیز چند ساعته ای که صورت می گیرد، تخمین زده می شود.

به بیان دیگر عبارت تعرفه سئو به این شکل که هزینه سئو یک کلمه کلیدی در سایت، عددی از پیش تعیین شده باشد، از نظر منطقی اشتباه است و اگر کسی قبل از بررسی سایت شما و بدون هیچ تحقیق میدانی برای سئو هر سایتی یک عدد مشخص داشته باشد، می بایست در صحت و صداقت گفته های آن شخص شک کرد.

در حالت کلی قیمت سئو و بهینه سازی به موارد زیر وابسته است:

میزان رقابت در بین کلمات کلیدی
عمر سایت و دامنه
وضعیت و میزان فعالیت رقبا
مقدار محتوای اختصاصی و کیفیت آنها
وضعیت و جایگاه فعلی سایت
تعداد کلمات کلیدی جهت سئو
تضمین جایگاه سایت بعد از اتمام قرارداد سئو
مشاوره، آموزش و پشتیبانی

اما تجربه ما نشان داده که بسیاری از کارفرماها با توجه به عدم شناخت کافی از سئو، قادر به درک کامل پروسه قیمت گذاری نیستند و صرفا یک عدد از ما میخوان.

اما این نوع قیمت گذاری های ثابت با توجه به رقابتی بودن فضای امروزی کسب و کارها از اعتبار ساقط است.

چرا که اگر فرضا سئوکاری با یک هزینه مشخص سایت شما را به رتبه یک گوگل هم برساند، این جایگاه دائمی نخواهد بود و پس از مدتی به واسطه فعالیت دیگر رقبا و عدم بروزرسانی سایتتان، با افت رتبه مواجه خواهید شد.

مشکل دیگری که این گونه قیمت گذاری ها دارد اینست که معمولا این سئوکارها با هدف رسیدن به صفحه اول گوگل، دست به هر کاری از جمله سئو کلاه سیاه و لینک سازی افراطی میزنند و این کارها معمولا عواقب خوبی در دراز مدت برای سایت شما نداشته و بسیار مشاهده شده که این گونه وب سایت ها دچار جریمه گوگل شده اند.

همچنین کلمات کلیدی یک سایت برای کسب ترافیک و مشتری بیشتر تنها محدود به یک یا چند کلمه کلیدی خاص نبوده و در یک پروژه سئو مدرن، می بایست بر روی طیف وسیعی از کلمات کلیدی سرمایه گذاری کنید تا فرایند کاری از دید گوگل طبیعی تر و بهینه تر به نظر برسه.

به همین دلیل اگر به دنبال کسب نتایج ماندگار از سئو هستید، ما استفاده از خدمات سئو ماهانه را به شما پیشنهاد می کنیم.

توصیه کلوپ سئو

تیم کلوپ سئو در خدمت شماس تا با ارائه بهترین روش ها و راه کارها شما رو در راه رسیدن به اهدافتون یاری کنه.

برای انجام این کار ما اول شرایط سایت شما رو با بروزترین نرم افزارهای دنیا مورد بررسی و آنالیز قرار میدیم و نقاظ ضعف و قوت سایت شما پیدا می کنیم. و براساس اطلاعات بدست امده بهترین روش و نزدیکترین روشهای رسیدن به نتیجه رو به شما پیشنهاد می دیم.

شما می تونید با بررسی عملکرد خودتان و بودجه ای که میخاین هزینه کنید تصمیم بگیرین که بهینه سازی سایت شما در چه مدت و با چه هزینه ای و در چه حد انجام بشه.

روش دیگه هم اینه که شما ۱/۳ مبلغ رو پرداخت می کنید و مابقی رو در مدت باقیمانده پرداخت می کنید برای اطلاعات بیشتر، گرفتن مشاوره و مطرح کردن سوالات خودتان از طریق وبسایت و یا صفحه اینستاگرام ما می تونید اقدام کنید.

برای مشاوره و سفارش راه اندازی وب سایت وردپرسی و انجام سئوی وب سایت با ما در تماس باشید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *